השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית

    עורכת דין מזונות

    במהלך הליך פרידת בני זוג, אחת הסוגיות המרכזיות בהם דנים הינה סוגיית המזונות. לפי דיני המשפחה, כאשר מתקיים הליך פירוד בין בני זוג יש מקרים בהם זכאית האישה לקבל דמי מזונות, ובמרבית הפסיקות מחויב האב לשאת במזונות הקטינים. על מנת לעשות סדר בהבדלים בין סוגי המזונות, הכנו עבורכם מאמר קצר שיספק את המידע הרלוונטי.

    מזונות אישה – מתי חלה חובה על הגבר לשלם ובאיזה היקף?

    ישנו כלל ידוע במשפט העברי לפיו האישה "עולה עמו ואינה יורדת". רמת החיים שהאישה התרגלה אליה במהלך תקופת הנישואין צריכה להישאר זהה ולא לרדת במהלך הנישואין. חשוב לציין – רף דמי המזונות אשר ייפסק עבור האישה ייקבע בהתאם למצבו הכלכלי של הגבר. כך למשל, ככל שמצבו קשה יותר, הערכאה השיפוטית תתחשב בכך כנסיבה מקלה.

    חשוב לזכור, זכאות האישה לדמי מזונות הינה עד למועד מתן הגט אלא במקרים חריגים, ויתירה מכך – הזכות אפילו יכולה להישלל בנסיבות מסוימות (לשם הדוגמא, מצב שבו האישה עובדת ויש לה הכנסה מעבודתה, הבעל יוכל לטעון כי מעשה ידיה תחת מזונותיה).

    מזונות ילדים – מה השתנה בעקבות הלכת בית המשפט העליון בע"מ 919/15?

    הדין הישראלי קובע כי קיימת חובה על ההורים לשלם מזונות ילדים, עבור כל ילד, עד לגיל הפסקת תשלום דמי המזונות. עד שנת 2017 ברירת המחדל הייתה שהאב נדרש לשלם מזונות ילדים לאחר פרידת בני הזוג, אשר כללו מזונות לצרכים הכרחיים ומזונות מדין צדקה, כאשר המזונות לצרכים הכרחיים שולמו ללא קשר לגובה ההכנסה. בעקבות פסק הדין נקבעה הלכה חדשה אשר שינתה את הדין הקיים באופן משמעותי.

    בראש ובראשונה, בית המשפט העליון קבע שדמי המזונות אליהם יהיה זכאי כל ילד יקבעו בהתאם לשני גורמים מרכזיים – הכנסת ההורה ומשך השהות של ההורה עם הילד. על פי הפסיקה הקיימת, עד גיל 6, חיוב האב בדמי מזונות הינו חיוב אבסולוטי, לכן חלה חובה על האב בשלב זה בתשלום דמי מזונות.  לאחר גיל 6, עד להגעת הילד לגיל 18, דמי המזונות ייקבעו בהתאם לכללים שצוינו לעיל, וזאת על מנת לקדם את ערך השוויון, בהתייחסות לכך שנסיבות החיים במאה הנוכחית השתנו, וכעת, ברירת המחדל איננה שהאב הינו המפרנס הבלעדי של משפחתו.

    ההלכה המשמעותית אותה קבע בית המשפט העליון חלה על ההורים לאחר שהילד הגיע לגיל 6 בית המשפט בפסיקתו התייחס להכנסות הצדדים, לזמני השהות בין הקטין לכל אחד מן ההורים, לצרכי הקטין, כאשר המטרה היא לא לגרום לפערים בין הבתים כך שיוצר בית "עני" ובית "עשיר".

    יובהר כי הנוסחא אינה נוסחא אריתמטית ונתונה לשינויים ולכן יש חשיבות עליונה לפנות לעורך דין מומחה בדיני גירושין על מנת להשיג את התוצאות הרצויות במקרה הקונקרטי.

    עורכת הדין מעיין סבג הינה מומחיות בדיני המשפחה בכלל ובדיני מזונות בפרט. עורכת הדין סבג  מייצגת בהצלחה מגוון רחב של לקוחות, עבורם מטפלת, בין היתר, גם בסוגיות המזונות. משרדה מגיש תביעות להפחתת מזונות, הן לאחר חתימה על הסכם גירושין, או בעקבות פסקי דין, ובנוסף גם תביעות למזונות, וזאת לשביעות רצונם המלאה של לקוחותיה.

    צרו קשר לייעוץ משפטי ראשוני!

    שאלות ותשובות בנושא עורכת דין מזונות

    1. האם תמיד כדאי להצטייד בעורך דין בהליך קביעת דמי מזונות?

    כן! גובה דמי מזונות עלול להשפיע עליכם לטווח הארוך ולגרום לנזק בלתי הפיך. כנסו לאתר על מנת להבין את חשיבות הסוגיה!

    2. האם דמי מזונות תמיד יחולו על האב באופן מלא?

    לא תמיד. בית המשפט העליון שינה את ההלכה הקיימת ולכן חשוב להכיר את הקביעות החדשות בעניין. כנסו וקראו!

    3. כיצד נקבעים גובה מזונות ילדים?

    קיימים שני סוגי מזונות – מזונות הכרחיים ומזונות מדין צדקה. ההבדלים מהותיים וייתכן שבמקרים מסוימים האב לא יחויב בתשלום מלא. כנסו לאתר כדי להבין איך דמי מזונות נקבעים!

    4. איך אפשר להפחית את גובה מזונות הילדים?

    באם ניתן להוכיח שינוי נסיבות מהותי, שלא ניתן היה לצפות אותו במועד החתימה על ההסכם, או במועד מתן פסק הדין, ייתכן וישנה אפשרות לבצע הפחתת מזונות. מוזמנים ליצור קשר לבירור סוגיה זו.

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן