השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית

    משמורות קטינים וזמני שהות

    במהלך הליך הגירושין, אחת הסוגיות המרכזיות ביותר הינה משמורת הילדים – דהיינו, עם איזה הורה הקטין יגור. ההחלטה על משמורת יכולה להתקבל בהסכמה בין בני הזוג, למשל במסגרת הסכם גירושין, או באמצעות הכרעה של ערכאה משפטית במסגרת תביעת גירושין.

    במאמר קצר זה, ריכזנו עבורכם את הסוגיות המרכזיות הנוגעות למשמורת וזמני שהות.

    מהי טובת הילד וכיצד היא משפיעה על סוגית המשמורת?

    המשמעות של עיקרון טובת הילד הינה יחסית פשוטה – לכל ילד ישנם זכויות, צרכים ואינטרסים אשר יש לממשם. החוק קובע, בסעיף 17 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כי ההורים מחויבים לדאוג לצרכי ילדיהם כפי שהורים מסורים היו נוהגים. כאשר יש חוסר הסכמה בין ההורים, למשל בהליך גירושין, ניתן לפנות לערכאה משפטית אשר תכריע בסוגיה. במקרים רבים בית המשפט נעזר בתסקירים של פקידי סעד, אשר באמצעותם ניתן להכריע בנוגע למשמורת אשר תגשים את טובת הילד. חשוב לציין שהתסקיר אינו מסמך קדוש וניתן לבצע חקירה נגדית של פקידת הסעד ואף קיימת יכולת לערער על התסקיר, ולכן חשוב להסתייע בעורך דין המתמחה בענייני משפחה.

    איך נקבעת משמורת הקטינים?

    משמורת נקבעת במנעד שנע בין משמורת משותפת מלאה לבין משמורת אשר נתונה לאחד ההורים בלבד. ככל שנקבעת משמורת אצל אחד ההורים בלבד, להורה השני ישנן זכויות לשהות עם הילדים במסגרת הסדרי ראייה, שבמסגרתם יבקר את ילדיו במשך כמה ימים בשבוע והם יבלו אתו שבתות, חופשות וחגים לסירוגין. במקרה של משמורת משותפת מלאה, אשר תיקבע לרוב כאשר ההורים נכונים לשתף ביניהם פעולה באופן מלא וכן שמודבר בטובת הילד, חלוקת השהות עם הילדים תהא שוויונית.

    בהתייחסות לתקופת הקורונה חשוב לציין שהדין הקיים ממשיך לחול כסדרו, הן בהסדרי משמורת והן בסוגית תשלום מזונות.

    ניכור הורי וסרבנות קשר

    ניכור הורי או סרבנות קשר הינו מצב בו הילד אינו מסכים להיות בקשר רציף עם אחד מההורים. במקרים קשים ייתכן והילד ינתק קשר לחלוטין עם ההורה.

    חשוב לטפל בבעיות של ניכור הורי וסרבנות קשר בשלבים המוקדמים ככל האפשר, וזאת על מנת למנוע נזק משמעותי במערכת היחסים בין ההורה והילד. לעורך דין המתמחה בעניין יכולת לסייע בהתמודדות עם התופעה, לרבות באמצעות פנייה לערכאה המשפטית כדי להפעיל לחץ חיובי על הילד, כגון הטלת חובה על ההורה והילד להשתתף בטיפול ועוד.

    עורכת הדין מעיין סבג הינה בעלת מומחיות בדיני המשפחה, ומייצגת את לקוחותיה הרבים לשביעות רצונם המלאה. ילדים הינם הדבר החשוב ביותר להורים. שמירה על קשר בריא בין ההורה וילדיו הינה דבר חיוני. באמצעות ליווי משפטי מקצועי ניתן להיאבק על משמורת ראויה בין ההורים.

    צרו קשר ונעניק לכם ייעוץ משפטי ראשוני!

    שאלות ותשובות בנושא משמורות קטינים וזמני שהות

    1. האם אופן קביעת המשמורת משפיע על גובה דמי המזונות?

    יש הבדל בין דמי המזונות שיוטלו במקרה של משמרות יחידה לבין מצב של משמורת משותפת מלאה. חשוב להכיר את ההבדלים – כנסו ולמדו!

    2. איך מתמודדים עם סרבנות קשר?

    באמצעות כלים משפטיים, לעורך דין משפחה יש אפשרות לסייע בשמירה על קשר בריא בין הורה לילדו. כנסו לאתר כדי ללמוד איך!

    3. האם קטין עד גיל 6 תמיד יגור עם אמו?

    ברירת המחדל היא שכן אולם מדובר בחזקה הניתנת לסתירה. כנסו לאתר כדי ללמוד על אופן קביעת משמורת ההורים!

    4. איך טובת הילד משפיעה על המשמורת?

    הערכאות המשפטיות נוטות לקבוע את המשמורת בהתאם לטובת הילד. חשוב להסתייע בליווי משפטי מקצועי כדי להגן על זכויותיהם. כנסו לאתר להבין מה ניתן לעשות בעניין!

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן