השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית

    הסכם גירושין בהסכמה

    גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר רגשית. עם זאת, כאשר שני הצדדים מסכימים על התנאים וההגבלות, התהליך יכול להיות חלק יותר, מהיר יותר ופחות יקר גם וגם לעניין הזה יש משמעות. כאשר יש הסכמה, התהליך נקרא באופן פורמלי הסכם גירושין בהסכמה ויש לו השלכות ייחודיות. עורכת הדין מעיין סבג מציינת במאמר זה מספר תובנות בתחום, מתוך נסיונה כעורכת דין לענייני משפחה ויו"ר וועדת משפחה בלשכת עורכי הדין.

    מהם גירושין בהסכמה ואיך הם באים לידי ביטוי

    גירושין בהסכמה הם גירושין שבו שני הצדדים מסכימים הדדית בכל הנושאים הקשורים לגירושין, לרבות חלוקת רכוש, משמורת ילדים, מזונות ילדים, מזונות בני זוג ועוד. כאשר מתקיים הסכם גירושין זה ההיבט המרכזי הוא שהסכם הגירושין נוצר ומוכרע על ידי הצדדים המעורבים, ולא מוכתב על ידי שופט לאחר משפט.

    מהו התהליך של גירושין בהסכמה

    תהליך גירושין בהסכמה מתחיל כאשר שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם. לאחר מכן הם עשויים לבקש את עזרתם של מומחים משפטיים או מומחים ליישוב סכסוכים משפחתיים כדי לנסח הסכם גירושין, המתאר את התנאים וההגבלות של הגירושין. הסכם גירושין זה מפרט וכולל כל היבט של הגירושין, החל מחלוקת רכוש ואחזקה של בני זוג ועד למשמורת ילדים וזכויות ראייה. לאחר מכן, ההסכם מוגש לבית הדין שיבדוק ואם יאושר יוציא גט. אם מתעוררת מחלוקת במהלך תהליך יצירת הסכם הגירושין הזוגות יכולים להשתמש בגישור, משא ומתן או שיטות אחרות ליישוב סכסוכים. מעורבות בית המשפט היא בדרך כלל מינימלית בגירושין בהסכמה, שכן הוא צריך רק לאשר את הסכם הגירושין.

    גם בתהליך של הסכם גירושין מסוג זה מומלץ ליווי מקצועי

    הסכם גירושין בהסכמה הוא מסלול שיכול להפוך תהליך כואב ורגיש לפחות מעיק. על ידי בחירה ללכת בדרך זו, זוגות יכולים לשמור על השליטה בגירושין, לחסוך זמן וכסף ולהפחית את העומס הרגשי לעצמם ולילדיהם. אמנם הסכם גירושין זה יכול לפשט את התהליך, אך עדיין חשוב לפנות לייעוץ משפטי כדי להבטיח שההסכם יהיה הוגן, סביר ומכבד את זכויותיהם של כל הצדדים המעורבים, במיוחד כאשר מדובר בילדים המעורבים כאן. עורכי דין או מגשרים מנוסים בדיני משפחה יכולים לספק הכוונה שלא תסולא בפז בתקופה קריטית זו.

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן