השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית

    תביעות גט וכתובה

    עבור בני זוג יהודים אין דרך להימנע ממפגש עם הרבנות – בין אם מדובר בנישואין כדת משה וישראל ובין אם מדובר בנישואין אזרחיים. מרבית הזוגות נפגשים עם הרבנות כאשר מתחתנים, ובמידה והנישואין עולים על שרטון – כולם נפגשים עם הרבנות כאשר מתגרשים. הדיון בנוגע לגירושין בהסכמה לבין גירושין בהליכי תביעה נוגע ישירות לאופן ההתנהלות מול בית הדין הרבני. ללא הסכמה – אשר עלולה להוליד סנקציות כנגד בן הזוג – לא ניתן לבצע הליך גירושין ברבנות. במאמר הקצר הזה נסקור את ההתנהלות מול בית הדין הרבני במסגרת הליכי גירושין.

    מעוכבות ומסורבות גט – מה המשמעויות וההשלכות?

    גט הוא מסמך משפטי מחייב אשר מכריז על כך שהנישואין בין בני הזוג הסתיימו. בקצרה, חשוב להכיר את המושגים המרכזיים. מסורבת גט היא אישה אשר בן זוגה מסרב להעניק לה גט למרות פסק דין המורה על כך. מעוכבת גט היא אישה שבעלה מסרב להעניק לה גט אך טרם ניתן פסק דין בעניין.

    חשוב לדעת שלא ניתן לכפות את הענקת הגט. נדרשת הסכמה של שני הצדדים על מנת להשלים את הליך הגירושין. אולם, לבית הדין קיימות סמכויות משמעותיות על מנת לעודד את הגבר לתת את הסכמתו, לרבות הטלת עונשי מאסר, הגדלת התשלום למזונות אישה עד למתן הגט, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

    סרבנות גט ותביעות נזיקין

    סרבנות לגירושין יכולה להתקיים מכל צד של בני הזוג אולם המקרה הנפוץ הוא של גברים מסרבי גט. כאמור, למרות שניתן להטיל סנקציות כנגד סרבני גט, השלמת הגירושין עדיין תלויה בהסכמה. במקרה זה, ייתכן וקיימת עילת תביעה במסגרת דיני הנזיקין, לרבות תביעה בגין רשלנות או הפרת חובה חקוקה. במידה והנכם חווים סרבנות גט מצד הגבר או סרבנות גירושין מצד האישה ייתכן וקיימת לכם עילה לתביעת פיצויים.

    כתובה בהליך גירושין והתנאים לקבלת דמי הכתובה

    הכתובה מהווה מסמך משפטי מחייב לפיו הגבר מתחייב לדאוג לכל צרכי אשתו, ובמידה ובני הזוג יתגרשו – ייתכן והגבר יחויב לשלם לאישה את דמי הכתובה. הנפקות לכך היא שלאישה נתונה הזכות לתבוע את דמי הכתובה גם כאשר לגבר אין יכולת לפרוע את החוב. ברוב המקרים דמי הכתובה ייפסקו כאשר הגבר הוא זה שגרם לפירוק הנישואין, ולהפך – במידה והאישה אחראית לכך זכותה עלולה להישלל. חשוב להצטייד בגורם אשר יכול לסייע לכם לעמוד על זכויותיכם.

    כמה דברי סיכום

    במאמר, סקרנו בקצרה את ההתנהלות מול בית הדין הרבני במסגרת הליכי גירושין. מדובר בהליך סבוך ומורכב, הן מבחינה משפטית והן מבחינה אישית, ולכן חשוב להצטייד בגורם מקצועי שילווה אתכם לאורך הדרך.

    עורכת הדין מעיין סבג הינה מומחית לטיפול בהליכי גירושין מורכבים, וייצגה לקוחות רבים בהצלחה במסגרת התנהלות מול בית הדין הרבני.

    צרו קשר לייעוץ משפטי ראשוני!

    שאלות ותשובות בנושא תביעות גט וכתובה

    1. איך מתמודדים עם סרבנות גט?

    ניתן לפנות לקבל סעדים מבית הדין. חשוב להכיר את כל הזכויות המוקנות לכם. כנסו לאתר והמשיכו לקרוא!

    2. האם אפשר לכפות מתן גט על הגבר?

    מתן הגט תלוי בהסכמת הגבר אך ניתן להטיל סנקציות משפטיות וחברתיות כדי להתמודד עם סרבנות. גורם מקצועי שילווה אתכם ידע בדיוק מה כדאי לעשות ומתי. המשיכו לקרוא כדי להכיר את הנושא יותר לעומק!

    3. האם תמיד צריך לשלם את דמי הכתובה?

    זכייה בתביעת דמי הכתובה היא תלוית נסיבות. ישנם מקרים בהם ניתן לשלול מהאישה את הזכות לתביעת דמי הכתובה ולכן חשוב לפעול בזהירות ובאמצעות ליווי משפטי. כנסו לאתר וקראו!

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן