השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית

    מזונות ילדים

    תהליך גירושין בין בני זוג מסתיים לא אחת בפסיקת בית המשפט על תשלום דמי מזונות. עם השנים התפתח מושג זה בהיבט המשפטי לטובת מכלול רחב של היבטים, ובראשם הדאגה לרווחתם ועתידם הכלכלי של הילדים המשותפים, שנאלצים על לא עוול בכפם להתמודד עם מציאות חדשה הכוללת את התפרקות התא המשפחתי, כפי שהתרגלו אליו עד היום.

    מסיבה זו גם בהיבט המשפטי, כאשר בני זוג בוחרים להיפרד איש איש לדרכו, הרי שאחת הסוגיות אותן יש לפתור בהקדם האפשרי היא קביעת דמי המזונות אשר נועדו לשם שמירה המשך קיום חייהם הסדירים של הילדים המשותפים.

    בהליך קביעת המזונות, מיוצגים הצדדים על ידי עורכי דין לענייני גירושין, כאשר ההמלצה היא לפנות לעורך דין הם התמחות במזונות.

    מה כוללים דמי מזונות לילדים?

    הסכום המינימאלי הדרוש לתשלום מזונות ילדים הינו 1,300 שקלים בממוצע. אל סכום זה מתווספים תשלומים נוספים המיועדים לצרכי דיור נאותים והינם בשווי של כשליש מעלות שכר הדירה לילד אחד או 40 אחוזים במידה ומדובר ב-2 ילדים ועד ל-50 אחוז ל-3 ילדים ומעלה. הוצאות נוספות כוללות תשלומים בגין הוצאות רפואיות וחינוך.

    ראוי לציין כי הסכום הסופי הנקבע על ידי בית המשפט לטובת מזונות ילדים הינו נגזרת של פרמטרים שונים, ביניהם מצבם הכלכלי של שני ההורים, גיל הילדים וכן בעמדתו האישית של השופט המנהל את התיק.

    במידה ואתם מעוניינים לקבל הערכה לגבי גובה המזונות במקרה שלכם, אנו מזמינים אתכם לעשות שימוש במחשבון המזונות שפיתחנו.

    חוק מזונות הילדים החדש

    החל מ-2017 ולאור פסק דין תקדימי (הלכת 919/15) חלה רפורמה משמעותית בסוגיית דמי המזונות. בעוד שעד לפסק דין זה נטיית בתי המשפט לענייני משפחה (לא תקף בבתי הדין הרבניים) הטילה באופן גורף את האחריות לתשלום מזונות הילדים על אבי המשפחה, תוך הימנעות מבחינת יכולותיו הכלכליות ביחס לאם, הרי שכיום בבואו של בית המשפט לדון בנושאים אלו, אין לו כל העדפה מגדרית (גם בקרב זוגות חד מיניים).

    יתר על כן, בחינת תשלום המזונות נעשית על ידי המערכת המשפטית בצורה מקצועית ועל פי פרמטרים ברורים, כגון גובה ההכנסה של כל אחד מההורים וזמני השהייה של הילדים בקרבם. יצוין כי שינוי מדיניות זה תקף אך ורק עבור הורים לילדים בני 6 ומעלה.

    כתוצאה מפסק הדין המהפכני, החל בשנים האחרונות גל של פניות מצידם של אבות התובעים את הפחתת דמי המזונות אותם הם משלמים. כמות הפניות הללו הגבירה את הצורך בעורכי דין המתמחים בדיני משפחה, לרבות דיני גירושין ומזונות, אשר יוכלו לנצל את מיומנותם המשפטית בכדי לסייע בהפחתה של תשלום המזונות ולאפשר להם לזכות בהקלה כלכלית בחייהם.

    מורכבות משפטית בתיקי מזונות ילדים

    תיקי מזונות מטבעם טומנים בחובם מורכבות אדירה ומהווים עולם ומלואו, שכן מדובר בסוגיה המשלבת אלמנטים כלכליים, משפחתיים ונפשיים כאחד. מדובר אפוא בתחום משפטי סבוך אשר הינו בעל השפעה מרחיקת לכת על עתידו של הפרט, קל וחומר כאשר מערכת היחסים הזוגית מסתיימת עקב מחלוקות שהתגלעו בין הצדדים.

    אין זה סוד כי לעיתים קיים דיסוננס ברור בין אבות המעוניינים לשלם כמה שפחות, ומנגד אימהות שעשויות לפרקים לנקוב בדרישות מופרזות ובסכומים לא הגיוניים בעליל ביחס לדמי מזונות הילדים. כאן נכנס לתמונה בית המשפט, שמתפקידו מספק מערכת של איזונים ובלמים בין בני הזוג.

    על פי החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה, התשע"ה 2014) בסמכותו של בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני העוסק בתיק, לזמן את הצדדים ל-4 פגישות מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום) שמטרתן לנסות ולגשר על הפערים ולהגיע להבנות. במידה ופגישות אלו אינן מובילות לפשרה, הרי שבית המשפט נדרש להכריע בעניין, תוך התחשבות בהיבטים כלכליים, מסוגלות הורית ועד לבחינה מדוקדקת של אורח חייהם של בני הזוג. כל אלו נועדו להבטיח כי בסופו של תהליך הילד לא ייפגע וכי ההורה בעל המשמורת עליו, יזכה לתמיכה כספית אשר תסייע בגידולו ללא כל מחסור.

    על עו"ד מעיין סבג

    עו"ד מעיין סבג הינה עורכת דין מובילה לענייני משפחה ובעלת ניסיון עשיר בניהול תיקים משפטיים מורכבים הן במסגרת בתי המשפט לענייני משפחה והן במסגרת בתי הדין הרבניים.

    באמתחתה של עו"ד סבג רפרטואר מרשים בנוגע לתביעות מזונות על שלל ההיבטים, תוך התחייבות למתן שירות משפטי מקצועי לפני ולפנים. מטרת הייצוג המשפטי נועדה להוביל לפתרון תביעת המזונות על הצד הטוב ביותר תוך חתירה לשלום בית בין הצדדים, וחשוב מכל דאגה לרווחתם ועתידם הכלכלי של הילדים המשותפים.

    עד היום השיגה עו"ד סבג תוצאות מרחיקות לכת עבור קהל לקוחותיה, לרבות הפחתה או הגדלה של סכום דמי המזונות.

    שאלות ותשובות בנושא מזונות ילדים

    1. האם תמיד כדאי להצטייד בעורך דין בהליך קביעת דמי מזונות?

    כן! גובה דמי מזונות עלול להשפיע עליכם לטווח הארוך ולגרום לנזק בלתי הפיך. כנסו לאתר על מנת להבין את חשיבות הסוגיה!

    2. האם דמי מזונות תמיד יחולו על האב באופן מלא?

    לא תמיד. בית המשפט העליון שינה את ההלכה הקיימת ולכן חשוב להכיר את הקביעות החדשות בעניין. כנסו וקראו!

    3. כיצד נקבעים גובה מזונות ילדים?

    קיימים שני סוגי מזונות – מזונות הכרחיים ומזונות מדין צדקה. ההבדלים מהותיים וייתכן שבמקרים מסוימים האב לא יחויב בתשלום מלא. כנסו לאתר כדי להבין איך דמי מזונות נקבעים!

    4. איך אפשר להפחית את גובה מזונות הילדים?

    באם ניתן להוכיח שינוי נסיבות מהותי, שלא ניתן היה לצפות אותו במועד החתימה על ההסכם, או במועד מתן פסק הדין, ייתכן וישנה אפשרות לבצע הפחתת מזונות. מוזמנים ליצור קשר לבירור סוגיה זו.

    השאירו פרטים לשיחת ייעוץ אישית




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן